C# C# Windows Form Örnekleri

C# ile Windows Forms Uygulaması: Veya Mantıksal Operatörü ile Giriş ve Çıkış Donanım Birimlerinin Sınıflandırılması

Bu makalede, C# kullanarak Windows Forms üzerinde temel arayüz elemanları ile bir uygulama geliştirmeyi ele almaktadır.

Bu örnekte, ListBox ve Button nesneleri kullanılarak, bilgisayar donanım birimlerinin türlerinin nasıl belirleneceği ve kullanıcıya mesaj olarak nasıl gösterileceği anlatılacaktır.

Mantıksal operatörler, programlama dillerinde koşullu ifadelerin değerlendirilmesi ve kontrol akışının yönetilmesi için kritik bir rol oynar.

Bu operatörlerden biri olan veya (||) operatörü, birden fazla koşulun aynı anda kontrol edilmesine olanak tanır. Eğer koşullardan en az biri doğruysa, genel ifade doğru kabul edilir. Bu özellik, kullanıcı etkileşimleri ve program akışı üzerinde esneklik sağlamak açısından oldukça faydalıdır.

Adım Adım Uygulama:

1. Form Üzerine Nesnelerin Eklenmesi:

İlk adımda, form üzerine bir adet ListBox ve bir adet Button nesnesi eklenir. ListBox, kullanıcının bir donanım parçası seçmesini sağlamak için kullanılırken, Button seçimin ardından işlem yapmak için kullanılacaktır.

2. ListBox Nesnesinin Özelleştirilmesi:

ListBox nesnesinin Items özelliğine, bilgisayar donanım parçaları eklenir: “Mouse, Yazıcı, Klavye, Hoparlör, Kamera, Tarayıcı, Projeksiyon”. Bu liste, kullanıcının seçebileceği parçaları temsil eder.

3. Giriş ve Çıkış Donanım Birimlerinin Belirlenmesi:

Kullanıcı, ListBox içinde bir donanım parçasını seçtiğinde, bu parçanın bir giriş donanım birimi mi yoksa çıkış donanım birimi mi olduğunu kontrol eden bir yapı oluşturulur. Kullanıcının yaptığı seçim, butona tıkladıktan sonra analiz edilir ve sonucunda, parçanın türüne göre uygun bir mesaj gösterilir.

Uygulamanın İşleyişi:

  • Giriş Donanım Birimleri: Mouse, Klavye, Tarayıcı, Kamera
  • Çıkış Donanım Birimleri: Yazıcı, Hoparlör, Projeksiyon

Örneğin, kullanıcı Mouse seçtiğinde program, bunun bir giriş donanım birimi olduğunu algılar ve uygun mesajı gösterir. Benzer şekilde, Yazıcı seçildiğinde bunun bir çıkış donanım birimi olduğu belirtilir.

Bu örnek, if-else yapısı ve basit arayüz elemanları ile kullanıcıya nasıl etkileşimli mesajlar gösterilebileceğini adım adım açıklayan bir uygulamadır.

C# Kodları:

Kodların Açıklaması:

  1. Seçim Değişkeninin Tanımlanması:
    string secim;
    secim = listBox1.SelectedItem.ToString();
  2. Giriş Donanım Birimlerinin Kontrolü:
    if (secim == "Mouse" || secim == "Klavye" || secim == "Kamera" || secim == "Tarayıcı")
    { MessageBox.Show("Bu parça, giriş birimidir."); }
  3. Çıkış Donanım Birimlerinin Kontrolü:
    if (secim == "Yazıcı" || secim == "Hoparlör" || secim == "Projeksiyon")
    { MessageBox.Show("Bu parça, çıkış birimidir."); }

Genel İşleyiş:

  • Kullanıcı, ListBox‘tan bir donanım parçası seçtikten sonra butona tıkladığında, seçilen parça secim değişkenine atanır.
  • Ardından, iki ayrı if kontrolü ile seçilen parçanın giriş veya çıkış birimi olup olmadığı belirlenir.
  • Bu tür bir yapı, kullanıcının yaptığı seçimlere göre farklı mesajlar göstermeye olanak tanır.

Bu uygulama, kullanıcı etkileşimi ile koşullu işlemlerin nasıl gerçekleştirileceğini gösteren basit ama etkili bir örnektir.

Ekran Çıktısı:

Yorum yap