JavaScript Math nesnesi matematiksel işlemler yapmamıza imkan verir. Bu kütüphane bir kaç tane sabit ve çok sayıda metot içermektedir. Bu yazıda kütüphanede sık kullanılan sabitler ve fonksiyonların kullanımları açıklanmıştır.
Yazımı:
1 2 3 4 | var x = Math.PI; // PI var y = Math.sqrt(16); // Karekök 16 |
Math Nesnesi Sabitleri
İlk olarak Math nesnesinde bulunan sabitlere bakalım.
E | E sayısını verir. (yaklaşık. 2.718) |
LN2 | Logaritma 2yi verir. (yaklaşık. 0.693) |
LN10 | Logaritma 10 verir. (yaklaşık. 2.302) |
LOG2E | 2 tabanında logritma E verir. (yaklaşık. 1.442) |
LOG10E | On tabanında logaritma E (yaklaşık. 0.434) |
PI | PI sabiti (yaklaşık . 3.14) |
SQRT1_2 | Karekök 2yi verir. (yaklaşık. 0.707) |
SQRT2 | 2nin karesi verir. (yaklaşık. 1.414) |
1 2 3 4 | Math.PI; Math.SQRT1_2; |
Math Nesnesi Fonksiyonları
Math nesnesi içinde çok sayıda metot olmasına rağmen bu yazıda en sık kullanılan fonksiyonlara yer verilecektir.
JavaScript ceil() Kullanımı
Yukarı doğru en yakın tam sayıya yuvarlama için kullanılır.
1 2 3 | Math.ceil(1.4); //sonuç 2 |
JavaScript floor() Kullanımı
Aşağı doğru en yakın tam sayıya yuvarlar.
1 2 3 | Math.floor(1.6); // 1 |
JavaScript max() Kullanımı
Kendisine parametre olarak verilen değerlerden en büyüğünü döndürür.
1 2 3 | Math.max(5, 10,3,25); //25 |
JavaScript min() Kullanımı
Kendisine parametre olarak verilen değerlerden en küçüğünü döndürür.
1 2 3 | Math.max(5, 10,3,25); //3 |
JavaScript pow() Kullanımı
Sayının kuvvetini hesaplamak için kullanılır. Diğer bir ifade ile üs alma fonksiyonudur.
1 2 3 | Math.pow(4, 3); //4*4*4 |
JavaScript random() Kullanımı
0-1 arasında rastgele bir sayı üretir.
1 2 3 | Math.random(); |
JavaScript round() Kullanımı
Sayıyı en yakın tam sayıya yuvarlar.
1 2 3 4 | Math.round(2.51); //3 Math.round(2.49); //2 |
JavaScript Math Nesnesindeki Tüm Fonksiyonlar
abs(x) | acos(x) | acosh(x) | asin(x) |
asinh(x) | atan(x) | atan2(y, x) | atanh(x) |
cbrt(x) | ceil(x) | cos(x) | cosh(x) |
exp(x) | floor(x) | log(x) | max(x, y, z, …, n) |
min(x, y, z, …, n) | pow(x, y) | random() | round(x) |
sin(x) | sinh(x) | sqrt(x) | tan(x) |
tanh(x) | trunc(x) |